Dzieci z Państwowego Domu Dziecka w Maliszewie otrzymują na gwiazdkę komputer ofiarowany od byłego wychowanka, Jacka Bronowskiego, obecnie mieszkającego w USA. W nocy komputer sam się włącza i opowiada dzieciom historię, która ma się wydarzyć za 25 lat.
Wielki Elektronik, który po ucieczce z Wyspy Wynalazców osiadł na odległej planecie Mango, pracuje nad nowym wynalazkiem - urządzeniem do fantomizacji. Proces ten ma polegać na rozbiciu dowolnego obiektu na cząstki elementarne i możliwości przetransportowania go w ten sposób poprzez przestrzeń i czas. Pierwszym obiektem, na którym Wielki Elektronik postanawia przetestować swój wynalazek jest transportowiec kosmiczny ARGO 1417. Wielki Elektronik na prośbę gubernatora planety Mango, niejakiego Don Manuela Carmello de Bazara zgadza się użyć swego wynalazku, aby dostarczyć gubernatorowi z Ziemi dziewczynkę, która byłaby dla niego upragnioną córką. Wybór pada na Agnieszkę, uczennicę trzeciej klasy szkoły podstawowej im. Stanisława Lema. Gdy zostaje ona uprowadzona na Mango, uczniowie z jej klasy udają się do ostatniego rezerwatu przyrody, aby prosić mieszkającego tam Pana Kleksa o pomoc w odzyskaniu koleżanki. Żyjący dotąd z dala od cywilizacji Pan Kleks, przekonany, że dzieci o nim zapomniały, decyduje się przyjść uczniom z pomocą. Razem z członkiem klasy Groszkiem, jego ojcem komandorem Maxem Bensonem oraz zaprzyjaźnionym stworem Melo-Śmiaczem, wyruszają na pokładzie ścigacza VOLTAN II w niebezpieczną wyprawę na planetę Mango, gdzie profesora Kleksa czeka ostateczna konfrontacja ze swym odwiecznym wrogiem w osobie Wielkiego Elektronika.
Na samym końcu filmu, gdy komputer opowiedział już całą historię, do pokoju przychodzi dwóch mechaników, którzy chcą zabrać sprzęt do naprawy. Dzieci rozpoznają, że to Alojzy Bąbel i Wielki Elektronik. Następnie przepędzają ich.
Imię i nazwisko
Jako
Imię i nazwisko
Recenzje, komentarze ( 0 )
brak recenzji, opinii. Twoja może być pierwsza!